استفاده از احساسات در بازاریابی معماری
آیا تاکنون به نقش احساسات در بازاریابی معماری توجه کرده اید ؟
کارفرما از طریق قلب خود تحت تاثیر قرار می گیرد. بر مبنای تحقیقات ، اغلب کارفرماها از طریق احساسات خود تصمیم می گیرند که با یک معمار کار کنند.
پروفسور آنتونیو داماسیو ، که در زمینه علم عصب شناسی فعالیت می کند ، بحث می کند که احساسات یک جز اصلی از تمام تصمیم گیری هاست.
وقتی ما با یک تصمیم گیری مواجه می شویم ، احساسات قبلی ما که مرتبط با تجربه های قبلی ما هستند ، در ذهن ما ترجیحاتی را شکل می دهند که بر اساس آنها تصمیم می گیریم.

احساسات در بازاریابی معماری
چرا گفتن داستان اهمیت دارد؟
داستان ها باعث بر انگیخته شدن خاطرات و احساسات می شوند.
چهار اصل بازاریابی احساسی
بدانید کارفرمای شما چه کسی است!
برخی از معماران یک بازار هدف خاص ندازند ، اما تا زمانی که ندانیم کارفرمای ما دقیقا چه کسی است نمی توانیم از لحاظ احساسی با آنها مرتبط شویم.
با داشتن یک بازار هدف خاص می توانیم اطلاعات بیشتری از کارفرما داشته باشیم و با او بهتر مرتبط شویم.
چه چیزی کارفرما را خوشحال می کند ؟ و دقیقا کارفرما تمایل دارد که به چه چیزی دست یابد؟
تجربه های حسی اهمیت دارد
فراتر از طرح های سنتی و عادی فکر کنید و از استراتژی ها و خدماتی استفاده کنید که باعث برانگیختگی حس می شود.
آیا می توانید از تکنولوژی های مجازی استفاده کنید که به کارفرما اجازه دهد طرح را قبل از اجرا به گونه ای مشاهده کند که انگار درون ساختمان قدم می زند ؟ تصور کنید چنین کاری چه تاثیر حسی خاصی بر کارفرمای شما دارد!
داشتن یک رویکرد تخیلی مهم است
سعی کنید کلیه مدارک کار زیبا ، خلاقانه و قابل فهم باشد. از طریق خلاقیت و تخیل تجربیات حسی را مدیریت کنید.
لغاتی که استفاده می کنید اهمیت دارد
به عنوان مثال در زبان انگلیسی مفهوم کلمه house به عنوان مسکن با کلمه home متفاوت است.
دومی با احساس همراه است. و اولی عملکردی است. لغاتی که برای فضاها و طرح به کار می برید در ذهن کارفرما اثر گذار است.
نظر شما چیست؟ آیا تجربه کاری مشابهی با کارفرمای خود دارید که مرتبط با احساسات باشد؟
در قسمت نظرات بنویسید!
دانلود محصول آموزشی کانسپت پولساز، تحول بیزینس معماری
می توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
[teleShare]
خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید
به امید موفقیتهای روز افزون.
با سلام توضیحات در مورد محصولات خیلی مختصره اگه بیشتر توضیح بدین بهتره
حتما. از نظر شما ممنونم
ممنون. مطلب خوبی بود. من معمار نیستم ولی سازه های زیادی رو دیدم که نشان از حس زیبای معمار اون داشته.
خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله خوب و مفیدی که در وبسایت قرار دادید .. به امید موفقیتهای روز افزون
بسیار مطلب مفیدی بود دوست عزیز
به وب سایت ما هم یه سر بزن
http://agahieno.com/