چگونه درباره ارزش یک پروژه معماری صحبت کنیم؟
یکی از مهمترین دغدغه های معماران صحبت درباره ارزش پروژه آنهاست.
چگونه می توانیم به درستی به کارفرمای خود القا کنیم که دقیقا چه کاری را انجام داده ایم.
چگونه می توانیم هزینه منطقی و دلخواه خود را از کارفرما دریافت کنیم در حالیکه سایر افراد این کار را با دریافت هزینه بسیار کمتری انجام می دهند؟
ما کاری بسیار بهتر از رقبا انجام می دهیم! اما کارفرما تفاوت بین انتخاب ها را متوجه نمی شود!
آیا شما هم با چنین مشکلاتی درگیر بوده اید؟ قطعا همینطور است!چون همه ما این مسئله را تجربه کرده ایم … یا خواهیم کرد.
ارزش واقعی و ارزش ادراکی پروژه
اگر درک ارزش کار ما با افرادی که هزینه کمتری دریافت می کنند برابر باشد به مشکل می خوریم.
چون در این حالت بازار به دنبال کمترین قیمت ممکن می گردد!
وقتی ارزش ادراکی پروژه با طرح های رقیب یکسان باشد، بازار هدف همواره به دنبال طرح با کمترین قیمت می گردد.
راهکار این مسئله تمرکز بر تجربه کارفرماهاست تا خدماتی که ارائه می کنیم.
هر دفتر مجموعه ای از توانایی های طراحی ویژه و منحصر به فرد را دارد. همه ما برای به دست آوردن مجوزهای ساخت کار می کنیم.
اگر ارزش کار خود را منحصر به طرح و نقشه کنیم ، پیدا کردن تفاوت بین ما و دیگران برای کارفرما مشکل خواهد شد.
هماهنگی با بازارهدف
متمرکز شدن بر ارزیابی بازار هدف به ما کمک می کند تا دقیقا بدانیم این افراد به چه چیزی نیاز دارند.
در این حالت انتظارات آنها را می دانیم و می توانیم متفاوت از سایرین شناخته شویم.
به عنوان مثال طراحی فرایندی که کارفرما در طول ارتباط با شما احساس خوشایندی ازین ارتباط داشته باشد.
و ایجاد تجربیات حسی بر کارفرما می تواند باعث شود به راحتی از دیگران متمایز شوید.
این فرایند در اصطلاح بازاریابی احساسی نامیده می شود.
القای تجربه ای لذت بخش در ذهن مخاطب باعث می شود تا میان شما و رقبای کاری شما تفاوتی عمیق وجود داشته باشد.
اگر علاقه مند هستید درباره بازاریابی احساسی بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.
[teleShare]
دیدگاهتان را بنویسید