افزایش درآمد معماری با تعریف حوزه تخصصی!
چرا حوزه تخصصی خود را برای بازاریابی تعریف نمی کنید؟
همه ما به عنوان معمار به دنیال افزایش درآمد از حرفه خود هستیم .یکی از مهمترین نکات در این زمینه تعریف حوزه تخصصی کار شماست.
مفهوم حوزه تخصصی یا Niche یک موضوع اساسی در هر حرفه است.
این مفهوم به معنای قراردادن خود به عنوان یک متخصص در یک بازار کوچک خاص است.
مزایای این کار چیست؟
- می توانید دستمزد بالاتری دریافت کنید
- می توانید کارها را سریع تر انجام دهید.
- معاملات سریع تر انجام می شود.
- مردم به نظر شما بیشتر احترام میگذارند.
- مردم به دنبال شما می گردند.
چرا؟ بسیار ساده است . چون شما در این حوزه دارای تخصص هستید.
چرا به یک متخصص مراجعه میکنید؟
هر کس فکر می کند که موقعیتی که در آن کار می کند متفاوت است.
اگر شما مشکل قلبی داشته باشید به یک پزشک عمومی مراجعه می کنید یا به یک متخصص؟
کاملا واضح است که به یک متخصص مراجعه می کنید.
اگر به دنبال بازاریابی برای دفتر معماری خود باشید، ترجیح می دهید به یک بازاریاب عادی مراجعه کنید؟ یا به یک بازاریاب در حوزه خاص معماری؟ که دارای کلیه مهارت ها و روش های اثبات شده برای بازاریابی دفترهای معماری است؟
در هر بازاری بهترین سرمایه گذاران به دنبال افراد متخصص هستند، و فرد متخصص بهترین است … زیرا همه کار او در همان حوزه تخصصی خلاصه می شود.
این فرضیه در ذهن همه است که یک فرد متخصص همه رازها و ترفند ها و متودها برای گرفتن بهترین نتیجه را در شرایط خاص می داند.
به همین دلیل این مسئله به افزایش درآمد شما منجر خواهد شد.
احتمالا شما هم با این مسئله موافق هستید.
اگر مجموعه ای از کارها را انجام می دهید ، چگونه در حوزه تخصصی خود نیز فعالیت کنید؟
در اینجا این سوال ممکن است در ذهن شما ایجاد شود :
من مجموعه ای از کارها را انجام می دهم!
اجازه بدهید یک سو تفاهم را رفع کنیم.
بازاریابی به معنای شناسایی بازارهای هدف مختلف است و ارائه راهکارهای مجزا برای هر کدام از این حوزه ها.
در واقع می توانیم مجموعه ای از کارها را انجام دهیم.
شما می توانید در دو حوزه مختلف دارای تخصص باشید!
و در عین حال می توانید اطلاعات عمومی هم داشته باشید! اما اگر دارای دو تخصص هستید به این معناست که دو بازار هدف خاص ، باید درباره تخصص شما آگاه باشند و شما را بشناسند.
چگونه حوزه تخصصی خود را در وبسایت خود تعریف کنید؟
بنابراین ، اگر من یک وبسایت دارم و در بیش از چند حوزه تخصص دارم ، در وبسایت خود چه چیزی باید بگویم؟
سوال خوبی است. شما چند گزینه دارید!
گزینه یک . شما می توانید چندین در ورودی در صفحه اول وبسایت خود داشته باشید که افراد را به حوزه های مرتبط هدایت می کند.
گزینه دو . شما می توانید برای هر تخصص یک وبسایت داشته باشید ( که گزینه مورد علاقه من است) چون کنترل یک وبسایت که صرفا درباره یک تخصص در آن مطلب دارید آسان تر است.
ممکن است شما در یک شهر کوچک زندگی می کنید و فکر کنید که کار کافی در حوزه تخصصی شما وجود ندارد.
اگر تصمیم دارید در یک منطقه خاص فعالیت کنید تا حدودی منطقی است ، اما به یاد داشته باشید که حرفه های مرتبط با طراحی نیازی نیست که وابسته به جغرافیای خاصی باشند.
ما ابزاری به نام اینترنت در اختیار داریم و مطمئن هستیم که می دانید من نیز در شهر شما زندگی نمیکنم! اما در حال مکاتبه و ارتباط هستیم!
بنابراین طرز فکر خود را گسترش دهید :
- جغرافیایی : محل زندگی شما ” تنها معماری که انحصارا در این شهر زندگی می کند”
- بازار ، دسته بندی کارفرمایی که به او خدمات می دهید ” معمار پیشرو مرکز پزشکی شهر “
- نوع کاری که انجام می دهید ” طراحی خانه های پایدار “
اگر سعی کنید همه کارها را برای همه افراد انجام دهید ، در نهایت هیچ کاری انجام نداده اید. کمتر ، بیشتر است.
حوزه تخصصی خود را پیدا کنید . این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای بیزنس معماری خود انجام دهید. با به کار بردن این تکنیک به افزایش درآمد خود فکر کنید.
می توانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
[teleShare]
دیدگاهتان را بنویسید