به عنوان معمار احتمالا شما نیز دوست دارید که پروژه های معماری زیادی در دست داشته باشید.
اداره کردن یک دفتر معماری کار سختی است، هر معماری که دفتر خود را تاسیس می کند در ابتدا ایده های زیادی در ذهن خود دارد ،
اما اگر برنامه ریزی درست و اهمیت دادن مداوم به این ایده ها و برنامه ها نباشید ،
به زودی به فرایندی دچار خواهد شد که برای روشن نگه داشتن چراغ دفتر مجبور به پذیرفتن هر پروژه ای خواهد شد.
در این مقاله به راهکارهایی اشاره شده است
که با عمل به آنها می توانید جریانی مداوم از پروژه ها و کارفرماها به دفتر معماری خود ایجاد کنید.
چه یک دفتر معماری کوچک یا بزرگ داشته باشید ، نیاز به یک طرح بیزینسی دارید.
با این وجود عده کمی از افراد به روشنی چنین پروسه ای را رعایت می کنند.
دفترهای موفق زمان زیادی را صرف ایجاد روابط می کنند.
در اینجا 9 استراتژی برای اینکه فرایند توسعه بیزینسی خوبی داشته باشید و کارفرما و پروژه های معماری بیشتری به دست آورید ارائه شده است :
پروژه های معماری ایده آل را تعریف کنید و در راستای آنها حرکت کنید
پروژه های معماری ایده آل برای دفتر معماری شما چیست؟ چه افرادی می توانند شما را به سمت این پروژه ها هدایت کنند؟
تحقیقی در مورد محیط اجتماعی این پروژه ها بکنید و راه هایی را برای ملاقات این افراد پیدا کنید.
بهترین پروژه های معماری و همکاری ها به واسطه یک مکالمه و بازدید رو در رو اتفاق می افتد.
سعی کنید در محیط هایی که کارفرماهای بالقوه شما وجود دارند وقت بیشتری بگذرانید
و ارتباطات فردی ایجاد کنید.
در این محیط هر فرد می تواند شما را به سوی یک پروژه هدایت کند.
طرح های خود را به صورت پرتابل و قابل اشتراک گذاری ارائه کنید
بسیاری از دفترها پروژه های معماری خود را جمع بندی می کنند. اما به جای آنکه سعی کنید این پروژه ها را صرفا به عنوان پورتفولیو داشته باشید،
سعی کنید که آنها را در قالب یک کتاب یا کتابچه ، بروشور و … سازماندهی کنید.
بنابراین هر زمان که یک کارفرمای بالقوه را ملاقات می کند می توانید یک نمونه کوچک از این کتابچه ها را به او بدهید.
همچنین از ایمیل هایی که به خوبی طراحی شده اند برای کارفرماها استفاده کنید.
و مطمئن شوید که وبسایت شما به حد کافی واضح و درک آن آسان است.
بدترین چیز این است که کارفرما وارد وبسایت شما شده و گیج شود و صفحه شما را ببندد.
پیگیری مداوم
همیشه کارت بیزینسی خود را همراه داشته باشید ،
و وقتی در یک نمایشگاه یا موقعیتی که دیگران به شما بیزینس کارت خود را می دهند حضور دارید ،
سریعا آنها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید و به صورت دوره ای با آنها در تماس باشید.
برندسازی کنید
برای این منظور باید در یک حوزه خاص از طراحی متخصص باشید.
مشخص کنید که در چه حوزه ای از طراحی مهارت دارید و چه نوع پروژه هایی را انجام می دهید.
ممکن است در زمینه پروژه های طراحی شهری ، مسترپلان ها ، طرح های مسکونی ، فرهنگی ، یا شهری تخصص داشته باشید.
اما باید یک زمینه روشن برای فعالیت خود تعریف کنید که کارفرما بتواند آن را با نام دفتر شما ارتباط دهد.
اگر می خواهید فراتر از دفتری باشید که صرفا کارهای کلی انجام می دهد
و تمایل دارید بخاطر راهکارهای خلاقانه و با کیفیت شناخته شوید ،
بنابراین سعی کنید که فرایند کار و فلسفه کاری خود را تبدیل به برند کنید.
برای اینکه بتوانید برای دفتر خود بازاریابی کنید ،
لازم است کار خاصی انجام دهید که فقط در دفتر شما انجام می شود. از این طریق می توانید خود را تبدیل به برند کنید.
برای دفتر خود نماینده هایی ایجاد کنید که سفیران برند شما هستند
در دفتر خود محیطی را فراهم کنید که در دسترس به نظر برسد
و کار کردن در آن جالب باشد.
بنابراین وقتی کارکنان دفتر شما در جاهای مختلف حضور پیدا می کنند
به عنوان سفیران برند شما ، باعث ارتقای چشم انداز دفتر شما و بازاریابی آن خواهند شد.
مجموعه ای از سخنرانی های آزاد را در دفتر خود ایجاد کنید
مجموعه از سخنرانی های آزاد را در دفتر خود ایجاد کنید
به نحوی که بتوانید هر کس را به دفتر خود دعوت کنید و محیط دفتر را به او معرفی کنید.
سعی کنید این سخنرانی ارتباط خاصی به معماری نداشته باشد ، اما درباره فرهنگ و چیزهایی باشد که دفتر شما در راستای آن حرکت می کند.
تا جایی که می توانید در سخنرانی ها شرکت کنید
این یکی از روشهای دستیابی به تعداد زیادی از افراد به صورت همزمان است.
حتی اگر در یک مدرسه یا آموزشگاه سخنرانی کنید ،
شاید تصور کنید که فقط دانش آموزان یا دانشجویان را برای کار جذب می کنید.
اما در واقع در عین حال بر مسئولین آن ارگان هم تاثیر می گذارید و ممکن است فرصت هایی را برای همکاری ایجاد کند.
حضور خود را در فضای مجازی افزایش دهید
یکی از راه های دیگر برای دست یابی به تعداد زیادی مخاطب به صورت همزمان استفاده از فضای مجازی است.
از این راه می توانید با کل دنیا در ارتباط باشید.
سعی کنید که در وبسایت خود یک بلاگ داشته باشید که به صورت دوره ای مطالبی را در آن قرار می دهید.
از ابزارهای اینستاگرام ، و توییتر برای افزایش حضور آنلاین خود استفاده کنید.
بویژه اینستاگرام ، ابزاری سریع و در دسترس است.
که بر پایه تصاویر است. بنابراین معماران می توانند کارفرما ها را با تصاویر زیبا که در ارتباط با حوزه کاری آنهاست فریب دهند.
و به همین دلیل وقت گیر نیست. نسبت به سایر ابزارها ، از اینستاگرام می توانید به سرعت به نتایج مطلوبی برسید.
با استفاده از توییتر می توانید لینک مقالات خود در بلاگ و وبسایت خود را انتشار دهید و افراد را به وبسایت خود هدایت کنید.
با همکاران خود شبکه سازی کنید
همکاری با دفترهای دیگر و ارتباط داشتن با آنها باعث می شوند بتوانید در رده بهتری قرار بگیرید.
به جای آنکه صرفا آنها را رقیب خود ببینید ، سعی کنید آنها را به عنوان همکارانی در پروژه های بعدی ببینید.
بعلاوه ارتباط داشتن با سایر دفترها باعث می شود اطلاعاتی درباره پروژه های جدیدی به دست بیاورید که تاکنون درباره آنها چیزی نشنیده اید.
این ارتباط باعث می شود نام شما بهتر بر سر زبان باقی بماند و احتمال اینکه پروژه های بهتری به دست بیاورید افزایش می یابد.
به نظر شما چه راهکارهای موثر دیگری برای پیدا کردن پروژه های بیشتر معماری وجود دارد؟ در قسمت نظرات بنویسید.
ممکن است این محصول برای شما جالب باشد :
کانسپت پولساز ، راهکار های تحول بیزینس معماری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید :
[teleShare]
بسیار مفید
باتشکر
ممنون از نظر شما
خیلی خوب بود