تکنیک های رندر و جذب کارفرما با استفاده از اینستاگرام
بسیاری از معماران جوان ترجیح می دهند که دفتر شخصی خود را اداره کنند.
این آرزوی بسیاری از دانشجویان معماری است که از خود دفتر داشته باشند و پروژه هایی را به نام خود ثبت کنند.
اما در بسیاری از موارد معماران در زمینه تاسیس دفتر فردی خود و اداره آن به مشکل می خورند.
و بخش زیادی از این مشکلات ، پیدا کردن کارفرما و جذب پول کافی از حرفه معماری است.
تقریبا هیچ آموزش مشخصی برای معماران وجود ندارد که به آنها کمک کند کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند.
بیشتر معماران جوان وقت زیادی را در اینستاگرام صرف می کنند. معمولا هم این زمان را هدر می دهند یا به بطالت میگذرانند.
یا وقتی از کار روزمره خسته می شوند چرخی هم در اینستاگرام می زنند.
اما بسیاری از صفحات اینستاگرام قواعد نرمال را شکسته اند
و از اینستاگرام برای معرفی بیزینس حرفه ای خود استفاده کرده اند .
مثلا صفحه town.and.concrete متعلق به معماری به نام Cyril Lancelin که پروژه های حرفه ای خود را به اشتراک می گذارد.
رندرهای ویژه اینستاگرام در معماری
کارهای او جذاب و هیجان انگیز است ( آخرین پروژه این صفحه یک هرم صورتی رنگ بادکنکی است ) همه این آثار فوق العاده واقعی است.
حتی رندرها بسیار طبیعی است. رندرهای پروژه ها از زوایایی است که انگار از ابتدا برای اینستاگرام طراحی شده است.
رندر های او از زاویه دید ناظر و در قالب مربعی اینستاست.
در عکس های منتشر شده او اثری از پلان ها یا دیاگرام های اثر یا متن های زیاد برای توضیح پروژه نیست.
تصاویر به گونه ای است که افراد مختلف در قسمت نظرات سوال می کنند :
این پروژه کجاست ! یا دوست داریم از این طرح بازدید کنیم. لطفا مکان پروژه را بنویسید.
چگونه این صفحه در جذب کارفرما در مقیاس بین المللی موثر بوده است؟
این صفحه حدودا 20 کا فالوئر دارد و کارفرماهای زیادی را جذب می کند. با اینکه دفتر این معمار در پاریس است ،
اما از طریق این صفحه پیشنهاد طراحی اینستالیشن در یکی از شهرهای آمریکا را دریافت کرده است.
اگرچه بسیاری از پروژه های موجود در این صفحه صرفا تئوری است ،
اما از نوع پروژه های معماری روی کاغذ نیست که هیچوقت نمیتوانند ساخته شوند.
Lancelin متاثر از صنعت مد است، جایی که یک طراح جوان پروژه ای واقعی را پیشنهاد می دهد به امید آنکه کارفرمای بالقوه آن را پیدا کند.
پروژه های موجود در این صفحه شامل پروژه هایی برای مسابقات ، پایان نامه های دانشجویی و … است.
به جای پافشاری بر تکنیک های قدیمی ، این معمار از تکنولوژی های جدید برای بازاریابی خود استفاده کرده است.
اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک و هر چیزی که ممکن است به آن فکر کنید.
این روش به طراحان جوان اجازه می دهد تا با میلیون ها کارفرمای بالقوه در ارتباط قرار گیرند.
که تا کمی پیش از این در دسترس نبودند.
و به نظر می رسد که این معمار از به کار بردن تکنیک های جدید و شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار راضی است.
می توانید از تکنولوژی استفاده جدیدتری کنید و با استفاده از دکمه زیر این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
صفحه اینستاگرام دانشاپ را مشاهده کنید و نظرات خود را بنویسید!
[teleShare]
مرسی خیلی عالی بودش