بازاریابی احساسی برای معماران : مسکن یا خانه؟
بازاریابی احساسی برای معماران
بازاریابی احساسی چیست ؟
طبیعی است که کارفرمای شما از مغز خود استفاده می کند ، اما با قلبش تصمیم می گیرد.
بعد از سالها تحقیق و جمع آوری اطلاعات ، یک کارفرما تصمیم می گیرد که با یک معمار کار کند ، او این تصمیم را بر مبنای احساسات خود می گیرد.

افزایش درآمد معماری با بازاریابی احساسی برای معماران
مطمئنا شما هم با چنین موقعیتی مواجه شده اید.
چون همه ما بیشتر به این شیوه تصمیم می گیریم!
آنتونیو دامازیو ، پروفسوری در زمینه علم عصب ها در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، در این زمینه بحث می کند که ” احساسات جز لازم برای تمامی تصمیم گیری هاست.
وقتی با یک تصمیم مواجه می شویم ، احساسات از قبل وجود دارند ، تجربیات قبلی ما به گزینه های پیشنهادی ارزش می دهند.
این احساسات، ترجیح هایی در ذهن ما ایجاد می کنند که ما را به سمت تصمیم هدایت می کنند”
قبلا در محصول ” چگونه به زبان کارفرما صحبت کنیم؟ ” به این نتیجه رسیدیم که تا چه حد بر انگیختن احساسات کارفرما می تواند در تصمیم گیری او برای انتخاب یا رد شما موثر باشد!
اینجاست که مهارت سخن گفتن و داستان گویی اهمیت پیدا می کند.
وقتی یک استراتژی بازاریابی را دنبال می کنید داستان ها در ذهن مخاطب احساسات او را بر می انگیزد.
با این دانش ، ما می توانیم یک استراتژی بازاریابی و برندسازی بر مبنای احساست داشته باشیم!
اینکه داستان خاص خود را بگویید بسیار مهم است ، اما صرفا اولین قدم است.
وقتی که یک استراتژی کامل بر مبنای بازاریابی احساسی تدوین کردید ، 4 عنصر اساسی مهم است.
اینکه به چه کسی خدمت می کنید اهمیت دارد.
بدون دانستن اینکه به چه کسی خدمات ارائه می دهید نمی توانید ایده خوبی برای ارتباط احساسی داشته باشید.
بازاریابی همواره با درک هدف شما آغاز می شود.
هدف شما چه افرادی هستند؟ چه چیزهایی آن ها را شاد می کند؟ شغل آنها چیست؟ از یک معمار چه توقعی دارند؟
آیا به دنبال یک طرح برای گرفتن مجوز ساخت هستند؟ یا مکانی شادتر و سلامت تر برای زندگی خانواده خود می خواهند؟
تجربیات احساسی مهم است.
معمار چه کاری را انجام می دهد ؟ وقتی به این سوال پاسخ می دهید فراتر از تعریف سنتی خدمات خود فکر کنید و استراتژی ها و خدماتی را ایجاد کنید که همه مردم مشابه آن را تجربه کرده اند.
دفعه بعد زمانی که طرح های شماتیک خود را به کارفرما ارائه می دهید ، همراه آن یک سبد گل ، یا یک ظرف از شیرینی های تازه وخوش بو آماده کنید!
آیا فکر نمی کنید با درگیر کردن دو حس بویایی و چشایی ، کارفرمای شما این ملاقات را بهتر به خاطر خواهد آورد و این تجربه را برای دیگران نیز تعریف خواهد کرد؟
به کارگیری یک فرایند تخیلی اهمیت دارد.
سیستم ها و استراتژی های تخیلی فرایند را برای کارفرمای شما واقعی تر می کند.
به این معنی که وقتی که خدمات یا محصول خود را به شکلی جدید و غیر منتظره ارائه می کنید ، با درگیر کردن احساسات مخاطب آن را در ذهن او حک می کنید.
از خود این سوالات را بپرسید؟؟
وبسایت خود را چگونه طراحی کنم تا بهترین تاثیر را در ذهن مخاطب داشته باشید؟
چگونه پیشنهادات کاری را به شکلی خلاقانه تر و جذاب تر برای کارفرما ارسال کنیم؟
آیا از تکنیک های طراحی کسل کننده برای اخذ مجوز ساخت استفاده می کنید؟
یا به دنبال ایجاد تجربه ای احساسی برای ایجاد فضایی متفاوت برای کارفرمای خود هستید؟
لغاتی که استفاده می کنید مهم هستند .
در برندسازی ، در طول مکالمات و در حال انتقال پیام ، لغاتی که استفاده می کنید در احساسات مخاطب تاثیر گذار است.
به عنوان یک معمار مسکونی ساز به دنبال طراحی خانه با مفهومی خاص هستید یا صرفا مکانی برای زندگی ؟
سعی کنید در مکالمه با کارفرما لغاتی را استفاده کنید که احساسات او را تحت تاثیر قرار دهد!
قطعا به دست آوردن کارفرمای بیشتر و بهتر نیاز به استراتژی های تعیین شده دارد تا به کسب درآمد رویایی شما منجر شود.
منابع :
Why We Buy: The Science of Shopping by Paco Underhill
Emotional Branding: The New Paradigm for Connecting Brands to People by Marc Gobe
اگر این مطلب برای شما مفید بوده است ،از طریق دکمه های زیر، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید :
[teleShare]
دیدگاهتان را بنویسید