×

پنج ترفند برای رشد دفتر معماری شما

بیزینس معماری 27 مرداد 1397

پنج ترفند برای رشد دفتر معماری شما

راه اندازی یک بیزینس معماری و مدیریت رشد دفتر معماری کار آسانی نیست.

این کار نیاز به سالها تجرله و ساعت های بیشمار وقت و برنامه ریزی دقیق برای ایجاد یک بیزینس دارد که بتواند در برابر بحران ها تاب بیاورد و به صورت پایدار رشد کند!

علاوه بر آن گسترش یک دفتر معماری ، پیچیدگی های آن را نیز افزایش می دهد

 

گرفتن پروژه معماری جدید و انجام آن در حالیکه تعداد زیادی کارهای روزمره در داخل و خارج دفتر معماری خود دارید،
نیاز به استعداد ، مهارت ، تلاش تیمی، برنامه ریزی بیزینسی و سازماندهی هوشمندانه دارد.

مخصوصا امروزه که واضح است معماری یک بیزینس است که نیاز به دانش تکنیکی ، مدیریت و درک بیزینسی دارد تا بتوانید در آن موفق باشید و طراح خوبی شوید!

 

 

پنج ترفند برای رشد دفتر معماری شما

پنج ترفند برای رشد دفتر معماری شما

 

 

موسسه تحقیقاتی هینگ ، اخیرا جدید ترین مطالعه خود را درباره کمپانی ها انجام داده است تا مشخص کند

که چرا برخی از آنها سریع تر از سایرین رشد می کنند. بیش از هزار کمپانی در این مطالعه شرکت داشته اند

و در میان آنها دفترهای معماری ، مهندسی و ساخت و ساز بیش از 21 درصد از این نمونه مطالعاتی را تشکیل می دادند.

این مطالعه نشان میدهد که عادت ها و اولویت هایی که باعث می شود شرکت ها رشد پیدا کنند در سه دسته بندی کلی قرار میگیرند.

شرکت ها و دفترهایی که به سرعت رشد میکنند :

 

بازار را درک میکنند و نسبت به سایر دفترها چهار برابر نسبت به مطالعه بازار هدف حساس تر هستند.

 

بیشتر به تخصصی سازی مهارت ها و شناسایی مهارت هایی که آنها را از سایر دفترها مجزا میکند اهمیت میدهند.

 

در استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا جلوتر از سایرین هستند. آنها همچنین در کنفرانس های بیشتری شرکت میکنند.

 

 

یک. از سیاست ها و فرایند هایی برای بازار رقابتی امروز بهره ببرید.

مدیریت استراتژیک موثر باعث حفظ بیزینس شما و رشد دفتر معماری خواهد شد.

استفاده از یک استراتژی جدید ممکن است تا حدودی دارای ریسک باشد.

برای جلوگیری از ریسک های احتمالی، دفترها باید ساختاری را ایجاد کنند که احتمال موفقیت را افزایش دهد.

برای شروع، لیستی را از اهداف کلی و مشترک تهیه کنید که هر کدام از آن هدف ها شامل اهداف خرد و قابل اندازه گیری باشد.

فرایند های تصمیم سازی باید در ارتباط با ساختار سازمانی، استخدام کارکنان، بخش فروش، قیمت گذاری، مدیریت، و فرایندهای بازاریابی باشد.

با مشخص کردن استانداردهایی برای دفتر می توانید فرایند فروش و ارائه خدمات را تسریع و کاراتر کنید.

این مسئله باعث می شود تا در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید.

 

دو. بازار هدف را برای به دست آوردن فرصت های رشد بررسی کنید.

در یک مصاحبه با مجله معماری AM، دفتر HOK CEO Bill Hellmuth توضیح داده است

که چرا تمرکز پروژه های آنان بر فعالیت های ورزشی و بیمارستانی است.

این دفتر توضیح می دهد که فعالیت او در زمینه پروژه های بیمارستانی و پروژه های ورزشی به دلیل همکاری اش با دو دفتر معماری 360 و دفتر معماری BBG-BBGM می باشد

که اولی در زمینه پروژه های ورزشی و دومی در زمینه پروژه های بیمارستانی دارای تجربیات بیشتری است.

از اینکه وارد حوزه جدید کاری شوید نترسید. برای به دست آوردن سود بیشتر گاهی لازم است مهارت های خود را در حوزه های کاری جدیدی بسنجید.

 

 

سه. بر روی جایگاه برند و بازاریابی دفتر معماری خود کار کنید.

برای اینکه از نظر جایگاه از سایر دفترهای معماری متمایز باشید

باید بدانید که دقیقا چه کاری انجام می دهید و به سمت چه هدفی در حال حرکت هستید.

با درک این مسئله می توانید استراتژی های بازاریابی مناسبی را ایجاد کنید.

شیلا میامی ، از دفتر معماری Bjarke Ingels ، تایید می کند

که زمانی که ما شروع به گفتن داستان پروژه های خود کردیم ، به صورت ارگانیکی بازاریابی محصولات و خدمات ما شروع شد.

 

 

چهار. بین بهره برداری و کشف راهکارهای جدید تعادل مناسبی را ایجاد کنید.

در یک برنامه معروف از سری برنامه های تد ، Knut Haanaes    که تعیین کننده استراتژی های بیزینسی است ، مهمترین دلایل شکست کمپانی ها را بیان می کند.

بر مبنای صحبت های او ، دفترها و کمپانی های موفق تعادلی را بین بهره برداری و اکتشاف های جدید ایجاد می کنند.

اگر بر روی استراتژی های زود بازده متمرکز شوید که دارای حداکثر بهره برداری هستند ،

ممکن است در کوتاه مدت دارای ریسک نباشد، اما این یک استراتژی ریسکی برای طولانی مدت است.

سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات و توسعه یک مسئله اساسی است ،

چون به شما اجازه می دهد همواره بیزینس خوبی داشته باشید و در صدر جدول موفق ها باشید!

به عنوان مثال اگر در یک دفتر معماری همواره به دنبال انجام پروژه های معماری باشید

که متداول هستند و نکته جدیدی در بر ندارند ممکن است در کوتاه مدت سود بهتری داشته باشید.

اما حفظ این استراتژی باعث می شود در دراز مدت حرفی برای گفتن نداشته باشید!

 

 

پنج. به صورت هوشمندانه افراد را استخدام کنید.

استخدام افراد جدید می تواند کمک زیادی به رشد دفتر معماری شما کند.

اگر قرار است دفتر شما همزمان بر روی چند پروژه بزرگتر کار کند، کارکنان شما باید محیط دفتر و مدیریت پروژه ها را درک کنند.

این مسئله به شما کمک می کند تا به صورت واقع گرایانه ای به اهداف خود برسید و پروژه ها را تا موعد تحویل آماده کنید.

بهتر است یک چارت مناسب و هدفگذاری شده برای استخدام افراد جدید، مهارت های آنان و مسئولیت های آنها تهیه کنید.

در میان سه دلیل اصلی شکست استارت آپ ها ، یکی از مهمترین آنها نداشتن یک تیم خوب است.

 

خیلی مهم است که بدانید که یک استراتژی خاص رشد برای همه دفترها وجود ندارد.

بنابراین شما باید تجربیات دفترهای معماری موفق را بدانید، با افراد حرفه ای برای رشد دفتر معماری خود مشورت کنید، و راهکارهای خاص برای رشد دفتر خود را بیابید.

نظر شما چیست؟

 

دانلود محصول کانسپت پولساز، استراتژی تحول بیزینس معماری 

 

می توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

[teleShare]

2 پاسخ به “پنج ترفند برای رشد دفتر معماری شما”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *