چرا پروژه دوچرخه سواری در آسمان موفق نخواهد بود؟
دوچرخه سواری همواره یک راهکار ترافیکی مطلوب و پایدار برای شهرها می باشد .
نویسنده در این مقاله به بررسی پیشنهاد دفتر نورمن فاستر برای شهر لندن پرداخته است. این پیشنهاد شامل ساخت یک مسیر دوچرخه سواری در آسمان است.

چرا پروژه دوچرخه سواری در آسمان موفق نخواهد بود؟
نویسنده این راهکار را رویایی می داند.
در پی آنکه 6 دوچرخه سوار در کمتر از دو هفته در تصادفات لندن جان خود را از دست دادند، نگرانی های مردم در این زمینه تشدید شد.
دوچرخه سواری در میان ترافیک اتومبیل ها وحشتناک به نظر می رسد.
در نتیجه این مسئله باعث اعتراض دوچرخه سواران در شهر لندن شد. به دلیل این اعتراضات ، تصمیمی مبنی بر ایجاد یک مسیر دوچرخه سواری مستقل اخذ شد.
به کار گیری تکنیک چیدمان فضا در پروژه دوچرخه سواری در آسمان
نقشه مسیرهای پیشنهادی برای شبکه دوچرخه در شهر لندن که توسط اسپیس سینتکس ایجاد شده است.
قطعا همه شما فکر می کنید که این یک پروژه بسیار عالی با نامی جالب است.
حتی اندکی رویایی است چون شما را به درون آسمان و رویاهای کودکی تان برای دستیابی به ستاره ها هدایت می کند.
این ایده با هماهنگی سه دفتر معماری نورمن فاستر ، معماران نماهای خارجی و اسپیس سینتکس – چیدمان فضا – محقق شد.
پروژه دوچرخه سواری در آسمان یک شبکه پیشنهادی دوچرخه سواری است که بالاتر از خطوط ریلی شهر لندن طراحی خواهد شد. و طول آن 220 کیلومتر است.
این شبکه دارای 200 نقطه دسترسی خواهد بود که اجازه می دهد دوچرخه سواران از نقاط مختلف شهر به آن وارد شوند.
6 میلیون نفر قادر خواهند بود ازین مسیرها استفاده کنند. که سه میلیون نفر از آنها د
ر فاصله ده دقیقه از نقاط دسترسی به این مسیرها قرار دارند.
ده مسیر این پروژه در هر ساعت می تواند پذیرای 12 هزار دوچرخه سوار باشد
که یک فاکتور مهم برای 1.5 میلیون سفر با دوچرخه در روز برای شهر لندن تا سال 2020 است.
همچنین این پروژه مسئله امنیت دوچرخه سواران را به بهترین شکل حل کرده است :
حذف دوچرخه سواران از شبکه ترافیک شهر لندن!
اگرچه درباره نام پروژه یا جزئیات آن صحبتی نیست، ادامه این مطلب به بررسی مسئله جداسازی دوچرخه سواران از شهر پرداخته است.
دوچرخه سواری در آسمان ، مزایا و معایب
این پروژه انرژی و هزینه ها را از پروژه های مهم تر ترافیکی و دوچرخه سواری شهر لندن
به سمت خود جذب می کند!
هزینه های این طرح، در مقابل سایر طرح های ترافیکی برای دوچرخه سواری ، بسیار بالا است.
زمانی که نیاز است طرحی با بودجه عمومی ساخته شود،
در نظر گرفتن این ملاحظات اهمیت دارد.
این هزینه می تواند صرف پروژه های خانه سازی یا آموزش و ساخت مدرسه شود
که شهر لندن در سالهای آینده با کمبود آن مواجه خواهد شد.
در لندن، سفرهای مبتنی بر دوچرخه سواری 16 درصد از سفرهای شهری را تشکیل می دهد و 25 درصد سفرها را در صبح شامل می شود.
با وجود این در شهر لندن ، مانند سایر شهرها ، دوچرخه سواران معمولا افراد جوان هستند و عده کمی از آنها سالخورده هستند.
اگرچه برای برخی از افراد استفاده از مسیرهای جداسازی شده شاید جذاب به نظر برسد،
اما فکر نمی کنم برای سایر افراد بالا رفتن با استفاده از جک های هیدرولیکی برای رسیدن به مسیر ایمن دوچرخه جذاب باشد.
این پروژه می تواند دارای عواقب منفی نیز باشد.
یکی از مواردی که باعث ایجاد احساس تعامل با شهر در لندن می شود استفاده از
دوچرخه است.
تا زمانی که شهر را از دید بالا یا حتی طبقه دوم یک اتوبوس شهری دیده باشید، این شهر را درک نخواهید کرد.
زمانی که با استفاده از دوچرخه از درون شهر عبور می کنید زیبایی و آرامش بافت لندن را متوجه می شوید.
می توانید از رستوران ها ، پارک ها ، فضاهای بازی و مدارس استفاده کنید.
در بیشتر مسیرها احساس عدم امنیت نخواهید کرد.
بنابراین فکر می کنم که حضور افراد دوچرخه سوار برای شهر مفید است.
حضور دوچرخه سوار ها مانند افراد پیاده باعث ایجاد چشمان خیابان می شود،
که یکی از فاکتور های مهم برای ایمن سازی خیابان هاست.
چیزی که جین جیکوبز در کتاب مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکایی به آن اشاره کرده است.
حذف دوچرخه سواران از خیابان ها برخی از منافع دوچرخه سواران برای شهر را از بین خواه
د برد.
دوچرخه سواری یکی از پایدارترین راهکارها برای مسائل شهری است.
و بنابراین باید در سرمایه گذاری زیرساخت های شهری مد نظر قرار گیرد.
اما شاید این متود مناسبی نباشد. زیرا هزینه آن بسیار زیاد است
و باعث جداسازی دوچرخه سواران از شهر می شود.
تصور می کنم بودجه این پروژه می تواند با روش های دیگری صرف ایمن سازی مسیرهای دوچرخه شود.
سایر روش های ایمن سازی مسیر دوچرخه
راهکارهایی مانند کم کردن سرعت در خیابان ها و نصب سرعت گیر ها با ایجاد شکافهایی برای عبور دوچرخه سوارها
ایجاد مسیرهای مجزا برای دوچرخه در خیابان های بسیار شلوغ با استفاده از بولارد ها ، خط کشی ها و …
سرمایه گذاری بر روی پروژه های راهیابی و نصب علائم برای دوچرخه سواران
استفاده از راهکارهایی برای جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه ها
شاید این پروژه ها نام زیبایی مانند پروژه دوچرخه سواری در آسمان نداشته باشد.
اما عملکرد مثبت آنها اثبات شده است. در عین حال دوچرخه سواری فعالیتی برای همه افراد از کودکان تا سالخوردگان است
و همه افراد باید بتوانند در حین دوچرخه سواری از فعالیت های شهری دیگر نفع ببرند.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
[teleShare]
سلام سایت خوبی دارید ، من به تازگی با سایت شما آشنا شدم و از مطالبتون بهره میبرم.
لطفا شما هم از سایت من “آگهی قرمز” دیدن نمایید.
http://agahired.ir
موفق باشید و پایدار.
سلام. سايت جالبی دارين.
سپاسگذارم اگر از سايت من بازديد کنيد و نظرتون رو براي بهتر شدن سايتم بدين
گیمینگ تولز
https://www.gamingtools.ir
سلام سایت خوبی دارید،من به تازگی با سایت شما آشنا شدم و از مطالبتون بهره میبرم،تمایل داشتین از سایت فروشگاه دانلود tap30.agahired.ir نیز دیدن نمایید.